Disney World en de allerlaatste shuttle launch - Reisverslag uit Sorrento, Verenigde Staten van Eric,Aafke,Tjeerd en Douwe Hoekstra/Zijlstra - WaarBenJij.nu Disney World en de allerlaatste shuttle launch - Reisverslag uit Sorrento, Verenigde Staten van Eric,Aafke,Tjeerd en Douwe Hoekstra/Zijlstra - WaarBenJij.nu

Disney World en de allerlaatste shuttle launch

Door: EricAafkeTjeerdDouwe

Blijf op de hoogte en volg Eric,Aafke,Tjeerd en Douwe

08 Juli 2011 | Verenigde Staten, Sorrento

Gisteren zijn we 's ochtends vroeg vertrokken naar Disney World, Magic Kingdom. Allereerst naar Splash Mountain, een uur wachtrij of een fast pas, een uurtje wat anders doen en dan terugkomen en 5 minten wachten...makkelijke keuze!Jammergenog mag je maar 1 fast pas tegelijkertijd hebben... Na Splash Mountain en andere atracties in Frontierland naar Tommorrowland en daar een fast pas voor Space Mountain gehaald om 14.00 en we konden pas om 17.10. Om drie uur naar de parade en daarna na Aventureland en toen begon het te hozen..het is niet meer gestopt met regenen na een half uurtje wachten toch maar door de regen eerst naar Pirates of the Carribean en daarna en door de regen naar Space Mountain gerent, niet de favoriet van Douwe zo in het donker, snel is wel goed maar donker niet! Dus nog naar de railroad achtbaan en die nog een keer...na een lange wachtrij om met Mickey op de foto te mogen waren we om 21.30 weer bij de camper en doodmoe, maar het was wel gaaf!

Vanmorgen zijn we vroeg richting Cape Canaveral gereden om de allerlaatste space shuttle"de Atlantis" de lucht in te zien gaan. Ongeveer 6 miles voor het Kennedy Space Center konden we parkeren en liepen wij en een heleboel anderen richting het Space Center. Het was voor ons een super belevenis het duurde maar een minuut maar om de sfeer mee te maken en het gevoel dat je erbij bent is onbeschrijvelijk!
De terug weg daarentegen was een marteling, wat wil je: in de file met een miljoen anderen die erbij wilden zijn....We hebben net hengels gekocht en zijn weer op de camping, de mannen gaan hier op de camping in de rivier vissen!

• 09 Juli 2011 - 09:10

De Buurtjes:

Leuk om allemaal te lezen. Disney World is voor ons zo vertrouwd en herkenbaar. We hebben de laatste spaceshuttle op de TV gezien. Bij CNN zeiden ze dat ze een paar Nederlanders gingen interviewen. Wij benieuwd, maar het waren 3 mannen die speciaal voor de laatste vlucht hadden geboekt. Zelfs uit New Zealand was er iemand, had 6000 dollar betaald voor zijn ticket; ging gelijk weer terug. Alles goed hier verder; matig weer. Geniet er maar lekker van. Liefs Janny en Henk

• 09 Juli 2011 - 19:15

Helga:

Leuk, dat filmpje en vast een hele ervaring om bij de laatste lancering te zijn.