Varen op de Atlantische Oceaan… - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Eric,Aafke,Tjeerd en Douwe Hoekstra/Zijlstra - WaarBenJij.nu Varen op de Atlantische Oceaan… - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Eric,Aafke,Tjeerd en Douwe Hoekstra/Zijlstra - WaarBenJij.nu

Varen op de Atlantische Oceaan…

Door: EricAafkeTjeerdDouwe

Blijf op de hoogte en volg Eric,Aafke,Tjeerd en Douwe

24 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanmorgen vroeg opgestaan en spullen verzameld om te gaan varen, blijkt het oostenwind te zijn en vrij hoge golven op zee. We konden wel gaan, het zou niet gevaarlijk zijn, maar minder leuk. Toch maar de boot gehuurd voor een halve dag, we zijn het haventje uit gevaren en het kanaal door om vervolgens de zee op te gaan, we zijn helemaal tot het rif gevaren, maar te hoge golven om voor anker te gaan en te snorkelen. Ik ben er nog wel even in gedoken met duikbril, het was prachtig, maar Tjeerd en Eric werden snel beroerd van de hoge golven en het dobberen…Toen zijn we terug gevaren en naar Tarpon Creek gevaren, dit was net Expeditie Robbinson, tussen de mangrove door naar de kreek met heel lichtblauw water, net een tropische reclame, echt prachtig! Daar heerlijk gezwommen, al was het water extreem zout, je bleef gewoon drijven.We hebben een broodje op de boot gegeten en we waren om 13.30 weer terug op camping. staat er op de steigers echt een joekel van een leguaan! Tjeerd haalde ’s middags de ene vis na de andere uit het water (15 stuks) en daarna op krabbenjacht en lekker spelen met Douwe en nieuwe vriendjes op het springkussen en zwemmen!
p.s. Gisteravond toen we uit de pub liepen pakte ik de reling van een soort houten trap vast en voelde iets geks, ik keek en jawel hoor, een slang te pakken, brrrr, het bleek een vrij onschuldige “corn snake”, maar toch!

• 24 Juli 2011 - 12:59

Willem En Gerda:

Wat een grote leguaan. Eng ding hoor. Schrok je niet toen je hem zag of ben je inmiddels al wat gewend. Ik denk het laatste. Wat hebben jullie veel dieren gezien zeg. Jammer dat er zulke hoge golven waren. Het moet echt geweldig zijn om koraal te zien. Maar ach, jullie hebben al zo veel gezien. En als je zeeziek wordt, dan wil je nog maar een ding en dat is van de boot af. En dan is drijven in het zoute water toch ook weer een heel speciale ervaring.
    Maak er nog een paar mooie dagen van en geniet nog even dubbel. (kan dat nog?)
    Groetjes!!

• 24 Juli 2011 - 14:19

Marja:

Echt zelf meemaken dat is fantastisch.
    En als het hier nog langer blijft regenen kunnen jullie in Leusden verder varen.
    Maar ik heb gehoord dat er verbetering op komst is.
    Tot gauw en goede reis.

• 24 Juli 2011 - 17:14

Britta:

Ik maar denken dat je nooit meer wifi had op de camping, bleek mijn pagina niet automatisch naar het nieuwe verhaal te gaan. Ik heb net even bijgelezen. Superleuke dingen hebben jullie gedaan! Alleen vind ik die slang wat minder leuk. Vond je het niet doodeng?

Geniet nog van jullie laatste dagen!
    Liefs,
    Britta

• 24 Juli 2011 - 22:19

Bertus En Helga:

Geweldig, vooral zo'n leguaan, kom je hier toch niet zo vaak tegen, en dat vissen, tjee zoveel als er gevangen wordt, geweldig. Jammer dat Eric en Tjeerd ziek werden van het varen, maar verder wat een mooie dingen zien jullie/maken jullie mee.

• 25 Juli 2011 - 19:24

De Buurtjes:

We hebben zo de indruk dat jullie je best vermaakt hebben, maar het eind is jammer genoeg in zicht. Morgen een goede vlucht naar Madrid en naar Brussel. Ik sta woensdagmorgen rond 11.30 uur bij de uitgang op Brussels Airport. Groetjes van Janny en Henk